گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

یاد یاران

سلام . دوست دارم دوباره به همه دوچرخه سواران ایرانگرد سلام کنم و به همه آنها خسته نباشید بگویم . از همه شما دوستان هم تقاضا دارم جای ما را در وجب به وجب این خاک ارزشمند که هستند خالی کنند .  همه شما دوستان را دوست دارم و برای همه شما آرزوی موفقیت دارم . و برای همه کسانی که از ابتدا تا به امروز در این رشته ورزشی تلاش کرده اند و امروز و شدیداً نیازمند راهنمایی هایشان هستیم خدا قوت گفته و دستهایشان را می بوسم . آقای سعید سعیدی چند وقت قبل پیام دادند که آقای تاجران خراسانی هستند و در مشهد زندگی میکنند که به این وسیله تصحیح میکنم . چون عکس برای آپلود زمان زیادی میبرد تغییر داده نشد.

دوستان آنادنا

محمد شاهکرم (۴)

دیشب که داشتم با آقای محمد شاهکرم دوچرخه سواری که دور ایران را رکاب میزند . ( واقعاً باید دور ایران گشت با این همه زیبایی ) ایشان گفت در بیرجند است و امروز به قائن و احیاناً ۴ روز دیگر در مرقد امام هشتم خواهد بود .  آقای شاهکرم کم کم مثل اینکه دارد عضو گروه ما می شود .  البته برای ما افتخاری است این چنین ایرانی عضو گروه ما باشد .

برایش آرزوی موفقیت دارم .

 

چند توصیه مهم و ضروری

چند توصیه مفید و ضروری :

1-     به هر شهر یا کشوری می روید فراموش نکنید که مهمان آن مردم هستید پس به اعتقادات و آداب و رسوم و کشور یا شهر آنها احترام بگذارید . حتی اگر از نظر شما مورد قبول نباشد .حضور ما در آیین های ملی و مذهبی دیگران، نباید موجب خالی شدن این آیین ها از هویت و روح مقدس آنها شود . 

2-     شبها اگر در حالت کمپینگ به سر میبرید خیلی سبک بخوابید . این یک ضرورت است که می تواند در بسیاری مواقع حتی جان شما را نجات بدهد .

3-     برای شناخت مسیر از لحاظ پستی و بلندی به گفته های رانندگان خودروها توجهی نکنید .به دلیل اینکه آنها به سرعت و به وسیله موتور پرقدرت خودرو خود پستی و بلندی جاده را مانند یک دوچرخه سوار حس نمیکنند .

4-     به مسائل بهداشت تغذیه ای بسیار توجه کنید. سعی کنید آبهای تصفیه شده یا چشمه ها را بنوشید چون یک دوچرخه سوار بیمار دچار مشکل بزرگی است.

5-     بهتر است از لباسهای رنگی با رنگهای تند ( غیر استتاری ) استفاده کنید تا هم در روز و هم در شب از دور برای رانندگان قابل دیدن باشید . دومین فایده آن هم این است که روحیه خودتان شاد می شود.

6-     اگر فکر می کنید درون سرتان چیز با ارزشی برای حفظ کردن دارید حتماً حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنید . امروزه کلاه های ایمنی خوبی در بازار وجود دارد که می توان با قیمتی نازل آنها را تهیه کرد.

7-     زیاد در مارک لباس یا قیمت آن حساسیت نشان ندهید . اما سعی کنید انواع مختلفی از پوشاک را به همراه داشته باشید تا بتوانید در شرایط آب و هوایی مختلف از آنها استفاده کرد .   

8-     فراموش نکنید یک گردشگر خوب محیط را به گونه ای ترک می کند که انگار هرگز به آن پا نگذاشته است . این قاعده به ویژه در محیط طبیعی مصداق دارد . حضور شما در طبیعت نباید به هیچگونه تخریب یا آلودگی منجر شود . رعایت حریم پوشش گیاهی ، اجتناب از آسیب به حیات جانوری ، جلوگیری از رها سازی حتی یک قطعه کوچک زباله در طبیعت و ممانعت از هر آنچه که ممکن است تغییری در سیمای محیط ایجاد کند ، دستورالعمل های اجرایی برای سفر پاک و پایدار در طبیعت است.

9-     هیچ گاه و در هیچ شرایطی مغرور نشویم . در طول سفر مردمان بسیاری را می بینید که از شما تقدیر و شما را تشویق میکنند . اما بدانید که همه آنها به شما لطف دارند. پس سعی کنید مغرور نشوید. چون به طور قطع در آنها نیز توانایی هایی هست که در شما نیست.

10- در هر شرایطی و همه حال خدا را به یاد داشته باشید. و بدانید که توان درون عضلات شما و نفسی که می کشید و طبیعتی که در اطرافتان هست و همه و همه چیز لطف و اراده اوست . در غیر این صورت پلک هایتان را هم نمی توانستید به هم برسانید .

11-  به اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید . این قوانین تنها برای رانندگان نیست . بلکه برای حفظ جان شما هم هست .

12-  تا حد امکان از کنار جاده و بر روی خط سفید انتهایی لاین آخر برانید و جاده را برای کامیونها و خودروها باز بگذارید. فراموش نکنید که شما از آنها آسیب پذیرترید .

13-  به توصیه های کارشناسان تغذیه توجه کنید . یک سفر عالمانه لذت بخش تر از یک سفر غیرکارشناسانه است . توان بدنی ، مواد غذایی پر انرژی و حجم مواد غذایی را در نظر داشته باشید .

آرش در شهر گندمان

 

تشکر از دستان دوچرخه سوار

سلام . اینجا میخواهم از همه دوستانی که به وبلاگ ما سر میزنند و ابراز محبت می کنند تشکر بکنم . گرچه متاسفانه وبلاگ قبلی ما از بین رفت . اما باز هم دوستان خوب ابراز محبت می کنند .اما وبلاگ ما کم پیام داره . جالا دلیلش چیه نمی دونم . تمام سعی من به عنوان مدیر وبلاگ این بوده که بتونم زیباترین و قابله استفاده ترین مطالب رو در وبلاگ بگونجونم .  . برای همتون آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم . اما سعی کنید با پیام هاتون دل مارم شاد کنید . حتما جواب خواهم داد .

 

محمد شاهکرم (۳)

دوست مهربانم دیروز در سیرجان بود و تصمیم دارد از مسیر کرمان به سمت خراسان حرکت کند . یکی از کارهای بسیار خوب این دوچرخه سوار جوان تهیه عکس های بسیار زیبایی است که می تواند برای همه علاقمندان دیدنی باشد . حتما در آینده از ایشان خواهم خواست که مجموعه عکس خوش رو به شکلی منتشر کنه . دید عکاسی خوب . تهیه تصاویر بکر . بودن در موقعیت های مختلف به عکس ها جان تازه ای میدهد . ضمن اینکه خاطرات سفر محمد برای همه ما خواندنی و شیرین است . محمد شاهکرم از آن جمله افراد باغیرتی است که کم پیدامیشوند . من و همه دوچرخه سواران گردشگر برایش آرزوی موفقیت داریم . امیدوارم سفرش را بیخطر و موفق به پایان ببرد .

 محمد شاهکرم