گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

معرفی یکی از زیستگاههای کره خاکی (2)

پارک ملی کویر مرکزی

پارک ملی کویر بین 23/51 الی 04/53 طول شرقی و 17/34 الی 12/35 عرض شمالی در استان سمنان  واقع شده است. مساحت پارک ملی446400 هکتار می باشد.               
پوشش گیاهی: درمنه ,‌ شیرخشت ,‌ گون ,‌ گرگ تیغ ,‌خنجک ,‌ افدرا ,‌ اشنان ,‌قیچ,‌ اسفند,‌ تاغ ,‌ پرند ,‌جارو ,‌ خارشتر ,‌ اسکنبیل , انواع گرامینه ,‌ نی ,‌سازو ,‌علف شور ,‌گز ,‌ جگن ,‌آتریپلکس.
پستانداران : کل و بز و قوچ و میش ,‌ آهو,‌ جبیر ,‌ گورخر ,‌پلنگ ,‌ یوزپلنگ ,‌ کفتار ,‌روباه شنی ,‌ شغال ,‌ گرگ ,‌ گربه وحشی :‌کاراکال , تشی ,‌ خرگوش ,‌ سمور سنگی.
پرندگان : انواع غازها, مرغابیها,‌حواصیلها,‌ گنجشک سانان, زنبورخورکها ,‌کبوترها ,‌ کلاغها, عقابها,درنا,‌ فلامینگو, پرستو,‌کوکر,‌قمری ,‌توکا,‌هدهد, بلدرچین ,‌ تیهو,‌کبک,هوبره,‌دال ,‌شاهین, بحری ,‌ دلیجه,‌سارگپه ,‌ سنقر.
خزندگان : انواع مار,‌ سوسمار ,‌ مارمولک و ‌لاک پشت .
 پارک ملی کویرنمونه‌ای از اکو سیستم‌های خشک و بیابانی است که مقدار باران ناچیز آن اجازه فعالیتهای کشاورزی را نمی‌دهد. با وجود این امکان رشد و گسترش برخی گیاهان را دارد و به همین دلیل زیست برخی از جانوران در آن متعدد است. مجموعه گیاهی و جانوری ویژه این پارک به طور شگفت‌آوری با منابع ناچیز و محدودیت‌های زیستی محیط خود سازگار هستند و بر اثر حفاظتی که از این پارک به عمل آمده تا حدودی نیز توسعه یافته‌اند. اراضی مسطح این پارک، با پوشش گیاهی کویری و نیمه کویری، زیستگاه پستان دارانی مانند جیبر، آهو و گونه‌های با ارزش حمایت شده و کمیاب مانند یوزپلنگ و گورخر است. بخشهای کوهستانی آن نیز با پوشش گیاهان استپی دارای تعداد قابل توجهی وحوش کوه‌زی مانند گل، بز، قوچ و میش است. این پارک از نظر تنوع پرندگان نیز دارای اهمیت ویژه است و پرندگانی مانند کپک و تیهو که از پرندگان بومی به شمار می‌آیند در آن دیده می‌شوند. علاوه بر این، هر ساله انبوهی پرندة مهاجر مانند فلامینگو، آنفوت، سرسبز و خوشکا به آب بندها و شوراب‌های اطراف آن روی می‌آورند. پارک ملی کویر مجموعة با ارزشی از ذخایر گیاهی و جانوری متنوع و نیز آثار فرهنگی و تاریخی، مانند کاروانسرای شاه عباسی (قصر بهرام) ؛باقی‌ماندة آثار حرم خانه و عین‌الرشید است. این پارک در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک قرار دارد. 


نظرات 2 + ارسال نظر
آرش هنر آسا پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 16:57 http://www.arashhonarasa.blogfa.com

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
عزیزان ما جمعی از دوستان نازنین آرش هستیم . شما او را بهتر از ما میشناسید و ما کمی بیشتر از شما.. در این روزگار بی مرام به دنبال مرام ارش هستیم تا زنده بودن و دوستی را معنا بدهیم.
یاریمان کنید در اتاق جاودانگی که اتاق آرش است .به همه دوستان لینک بدهید.منتظریم. چشم انتظار نگذارید.

امیر جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:12 http://www.khodafardx.blogfa.com/

سلام ارش جان زحمتهای ما
خدمت خانواده سلام برسان دوست من
شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد