گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

جاده ـ سفر و دیگر هیچ

جاده ـ سفر و دیگر هیچ

جاده آغاز سفر است. وقتى تصمیم مى گیرى تا در مسیرى که جاده تعیین کرده حرکت کنى، این تو نیستى که قواعد را تعیین مى کنى، این جاده است که تو را در بى انتهایى خود گیر مى اندازد. در این بى انتهایى، تو هم نفس با وجب به وجب راه با کوه و کویر و دشت و جنگل، با مار و مور و ملخ یکى مى شوى، اصلاً احساس قرابت مى کنى، از کالبد خود بیرون مى زنى تا لحظاتى با روایت جاده و سفر هم کلام و هم نفس شوى. این اشتباه است که فکر کنى تو مسیرت را مشخص کرده اى، در جاده که باشى، راه همانى نیست که تو پیش از حرکت مشخص کرده اى. پا گذاشتن در جاده و مسافر شدن، فراتر از رسیدن ساده به مقصدى معلوم است. جاده یک راز است که باید مرحله به مرحله آن را کشف کنى، مثلاً سرت را بگذارى روى شیشه و چشم بدوزى به بیرونى که لحظه به لحظه تازه تر مى شود و تصاویر گریزانش از مقابل چشمانت به آنى محو مى شوند و جاى خود را به تصاویرى تازه تر مى سپارند. اینجا جاده است، راه است، بخشى از زندگى توست.

هر کجاى زمین خدا که باشد، تو مى شوى مسافر جاده هاى جهان. در مسیرى که راه تعیین مى کند تا انسان را از ملال و یکنواختى زندگى روزمره شهر هاى خاکسترى نجات دهد. جاده نجاتت مى دهد تا براى یک بار دیگر خودت را پیدا کنى. چشمانت از شیشه خودرو، از شیشه اتوبوس، از پشت شیشه قطار با پست و بلند زمین هماهنگ مى شود، جفت و جور مى شود. جاده خیز بر مى دارد، تو در جاده راهى سفرى و سفر در تو ادامه پیدا مى کند. اینجاست که سفر با وجب به وجب خاکى که پشت سر نهاده اى مى شود یک خاطره، مى شود بخشى از دغدغه ات که هر چند وقت یکبار تکرار کنان از راه مى رسد و رؤیاى آن تو را نیز با خود مى برد. ما در هر سفرى که هستیم، ناخودآگاه هم که باشد بزرگتر مى شویم. کافى است سرت را بچرخانى و در پیرامون جهان تازه اى که هستى دقیق تر شوى. به ظرافت آن رفتار توجه کنى، آن قوم تازه را بنگرى، از این لهجه دلنشین و آن رفتار صمیمى مردمان سرزمین ات لذت ببرى. کافى است سرت را بچرخانى و چشمانت را باز کنى. اینجا شهرى است با آئین هاى بى شمار، آنجا کویر است با خاک و آفتاب بى دریغش، آنجا کوهستان است با سلطنت عقابان باشکوهش، این طرف دریا است با مردان ماهیگیرش که آوازخوان توفان و تنهایى شده اند. برو به جنگل روبه رو و بر خس و خاشاک درختان پا بگذار، برو و خاک کویر را با هرم گرمایش در دستانت بگیر، بگذار تنفس گرم خاک دستانت را بسوزاند که مرد و زن کویرى در میان همین هرم گرما به دنیا مى آیند و یاد مى گیرند که چگونه از کویر گل برویانند. برو به دیدار دریا، آنجا که ماهى دارد. برو به شهرى که از در و دیوارش شعر مى بارد. اینجا شهر دیگرى است، آنجا روستایى است با چنارهاى بلند و انار و پرندگان بى نظیرى که انگار بر شاخه درختان مى رویند.

روزنامه ایران - سه شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶


 

نظرات 8 + ارسال نظر
حسن جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 16:34 http://safaram.blogfa.com

salaam bacheha.khaste nabaashin

سعیدسعیدی شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 16:45

سلام بر دوستان عزیز همدانی به چشم شما رو هم لینک میکنم

در مورد خانم بخشایش باید بگم ایشان افتخار دادن و قسمتی از این سفر رو همراه من بودند اما به دلایلی از ادامه سفر منصرف شدند
مورد دوم که واجب دونستم اعلام کنم این بود که محمد تاجران خراسانی است و در مشهد زندگی میکنه لطفا مطلب رو تصحیح کنید
با تشکر سعید سعیدی (کیسریه ترکیه)

نسیم یوسفی- جعفر ادریسی شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 20:22 http://rmc4peace.com

سلام دوستان عزیز آنادانا
از اینکه همیشه به یاد ما هستید و ما را همراهی می کنید بسیار خوشحال و سپاسگزاریم. در مورد لینک دوستان دوچرخه و غیر دوچرخه سوار نیز ، قصد داریم در سایت اصلی این کار را انجام دهیم . اما متاسفانه زمان بسیار کم است ؛ ولی در اولین فرصت این کار را انجام خواهیم داد . به امید دیدار و خدانگهدار

رسول و دلارام یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 19:53 http://cyclotourism.blogfa.com

سلام. ممنون از ابراز لطفی که به ما کرده اید و ما را در کنار دوستان خوب و پرتجربه دوچرخه سوار جای داده اید. این برای ما موجب افتخار است.

ما خواهش کوچکی از شما دوستان خوب گروه آنادانا داریم، و آن این است که لطفاْ عکسی از خودتان در وبلاگتان بگذارید .

به امید دیدار

محسن دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 14:41 http://cycletourism.blogfa.com

سلام
آقا ارش من تعریف شما را از محمد شاه کرم شنیدم حتی از صدای زیبای شما هم که خونده بودی بهره بردیم.امیدوارم یه روز از نزدیک دیداری رو با هم داشته باشیم.به هر حال امیدوارم هر چه زودتر به ان آرزویی که در بالای صفحه وبلاگتون هست برسی(این جمله را امروز دیدم)
امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشی

سعیدسعیدی شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 13:29 http://mountorsa.blogfa.com

نامه بنیاد میراث پاسارگاد به فستیوال مولانا در قونیه

انسان های بزرگ، آن ها که رفتارها و کردارها و آثارشان در زمینه ی مسایل فرهنگی و اجتماعی نتایجی به نفع فرهنگ یا زندگی انسان ها داشته است، حتی اگر در روستایی کوچک در گوشه ای از جهان به دنیا آمده باشند متعلق به بشریت و کل جهان اند، چرا که دهش های آن ها راه ها و رسم های نوینی را برای همه ی جهانیان بوجود آورده است.

Users چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:03 http://www.users.blogsky.com

سلام.خوبی؟عجب وبلاگ باحالی داری.خوشم اومد.اگه مایل به تبادل لینک بودی منو با اسمم بلینک .بعد بهم بگو تا بلینکمت.یه سر هم بهم بزن.مرسی.منتظرما.بدو

قدیر اکبری شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:50

متن خوش قلمیه:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد