گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

سفر به کویر مرنجاب (2)

همیشه خدا هست. 

در این قسمت سفرم به کویر مرنجاب می خواهم از یکی از الطاف خداوندی به ما انسانها اشاره کنم و اینکه ما نباید به سادگی از کناز نشانه هایی که خدا برای ما میگذارد بگذریم: 

کویر مرنجاب- کاروانسرای شاه عباسی- ۸ فروردین 1388 

کویر مرنجاب تشکیل شده از نمک و رمل ( تپه های شنی ) شاه عباس کبیر برای اینکه مسافران کویری که از سمت شرق ایران به اصفهان می آمدند با مشکل مواجه نشوند کاروانسرایی به همین نام در کنار قناتی در همان جا بنا می کند که از نظر معماری حائز اهمیت فراوان است. 

وقتی پس از طی 75 کیلومتر جاده شنی به کاروانسرا رسیدم با توجه به اینکه خیلی خسته بودم در یکی از اتاق های آن چادر زدم ( اتاق شماره 24) متولی کاروانسرا پسری بود به نام ظهیر  که اتفاقاً بسیار مهربان و خوش برخورد بود. یک ساعتی در همانجا استراحت کردم و بعد برای دیدن رمل ها به سمت آنها رفتم. چند عکس تهیه کردم و برگشتم .  

جلوی کاروانسرا نشسته بودم و غروب خورشید را تماشا میکردم و هم زمان به این فکر میکردم که فردا چگونه تمام این جاده شنی خسته کننده و طولانی را بروم و در دل از خدا خواستم با توجه به اینکه سفرم تمام شده کمکم کند تا برگردم.  

در همین حال در اوج تعجب مینی بوسی در 20 متری ام پارک کرد و باز در نهایت شگفتی دیدم سقف مین بوس پر است از دوچرخه و داخل آن پر از دوچرخه سوار. جلو رفته و سلام و احوالپرسی کردم و خودم را معرفی نمودم و آنها هم خودشان را معرفی کردند و وقتی از آنها درخواست یاری کردم در اوج مهربانی خودشان استقبال کرده و کلی از ما تعریف کردند و کلی محبت کرده و رایگان من را به تهران رساندند . از تجربیاتشان خیلی استفاده کردم. اسم باشگاهشان باشگاه بدنسازی دوچرخه سواری فرار بود.  

در مینی بوس به این فکر میکردم که  احتمال اینکه این دوستان را ببینم چقدر بود؟ 

اینکه من در زمانی که آنها آمدند در حال استراحت نباشم ! 

اینکه من در زمانی که آنها آمدند در رمل ها نباشم! 

اینکه  من در زمانی که آنها آمدند در چادر در حال درست کردن چای نباشم! 

اینکه اصلاً آنها از آن مسیر برگردند !  

اینکه آنها به تهران بروند!   

مطمئناً این یک شانس نبود ، یک اتفاق هم نبود. خدا در همه حال و همه جا بندگانش را دوست دارد. خدا همیشه ما انسانها را کمک می کند و ما اغلب اوقات آن را یک شانس یا یک اتفاق و تصادف تلقی می کنیم . همیشه خدا  هست.

  

نظرات 8 + ارسال نظر
فرنوش چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 13:49 http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

حامد فخر چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 15:48

برای ایرانگردی با دوچرخه چه نوع دوچرخه ای و چه لوازمی را پیشنهاد می کنید لطفا ایمیل بزنید به من مرسی

حامد جان خوشحالم که به ما سر زدید. اما برای ایرانگردی با دوچرخه خیلی وسایل احتیاج نیست. ما نیز مانند خیلی از دوستانمون خیلی مقید به وسیله نیستیم. برای سفر رفتن یک دل عاشق کافیه. اما قبل از هر چیز لطفاً به ما بگید که کجا ساکن هستید. چقدر سابقه دارید. چند سالتونه و تا به حال چه ورزشهایی میکردید. ممنون.

همرکاب(حسن - ریحان - آروین) پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 20:28 http://hamrekab.blogfa.com

سلام آرش عزیز
مثل اینکه طبق قانون انعکاس غالبا با افرادی مثل خودت برخورد می کنی . نه به نظر ما هم تصادفی در کار نبوده .
شاد باشید .

عابدینی یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 http://www.peyamnama.blogfa.com

سلام آرش جان

می بخشی دیر اومدم، نمی دونستم آپ کردی. در تنهایی و سکوت خوب سفر کردی. گاهی در تنهایی سفر لذتی دیگه ای داره
ولی ای کاش تصاویری از کویر مرنجاب هم در سایت می ذاشتی

منتظر سفرنامه های بعدی ات هستیم

سلیمی یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 http://www.hafthartoday.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارید موفق باشید
www.hafthartoday.blogfa.com
معرفی جاذبه های گردشگری روستای هفتهر

فرهاد چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 13:30 http://www.doga.blogfa.com

سلام امیدوارم همیشه بر رکاب باشید.موفق باشید.وبلاگتون رو لینک کردم.

یوسف پور چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 19:44 http://www.azadwoman.blogfa.com

سلام.ببخشید آقای ارش چرا به نظرتون من و همسرم نیاز به یک سفر بلند مدت داریم؟این آقایون و خانمهایی که شما نام بردید به وبلاگشون سر میزنم ولی نمیدونم چه جوری باید به خودشون سر بزنم.راستش نه اینکه دلمون نخواد با دیگران هم رکاب بشیم ولی کار اداری مهندس و همچنین وجود بچه ها بهمون همچین فرصتی نمیده تا سعادت هم رکابی با بقیه دوستانو داشته باشیم.همه اتونو دوست داریم و تنها کاری هم که از دستومون بر میاد اینکه هر وقت مهمون شهرمون شدید قدمهاتونو روی چشامون بذاریم.م.فق باشید

شبانکاره پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 17:32 http://www.ghshabankareh.blogfa.com

درود خوشحال شدم از تارنگار شما بازدید کردم. مطالب درخوری دارید، نثرتان هم خودمانی و شیرین... سفرهای لذت بخش با تندرستی، بی خطر بودن و توام باشادی را برایتان آرزو مندم. من شما را لینک کردم .
در باب این مطلب هم باید بگویم اصلا در بین عرفا سیر و سیاحت در طبیعت و سفر خود وسیله یی است برای خود شناسی و خدا شناسی. اما بنده ها نمی دانم چرا زود خدا را فراموش می کنیم... خدا ما را دریاب
دعوت هستید به خواندن گفت و گوی بی بی سی فارسی با دو زوج ایرانی دوچرخه سوار که برای شما هم بسی آشنایند. جعفر آقای ادریسی و سیمه(نسیم) یوسفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد