گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.
گروه  دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

گروه دوچرخه سواری و طبیعتگردی آنادانا- همدان

هرکجا سازی شنیدی ، شعر و آوازی شنیدی، از دلی رازی شنیدی ، یاد ما کن.

زنان هوانورد

 امیلیا ایرهارت:

امیلیا در تاریخ بیست و چهارم جولای ۱۸۹۷ در یکی از شهر های کوچک ایالت کانزاس به نام " آتچیون " دیده به جهان گشود . او از همان کودکی دختری افسرده و غمگین بود که با هیچ یک از هم سن و سال های خود نمی جوشید . والدین او خیلی سعی نمودند املیای کوچک را از انزوا گری نجات داده و به دوران با طراوات کودکی برگردانند . آن ها با وجود دست تنگی و سخت بودن شرایط زندگی ، مهمانی های پی در پی به راه انداخته و از پیک نیک و کلیسا و حضور در اماکن عمومی غفلت نورزیده تا به این وسیله لبخندی بر لب های پژمرده دختر خود بر افشانند . ولی اغلب تلاش آن ها بی فایده بود . و املیا با این وضعت رشد نمود .  

  

                                املیا ایرهارت

او در سن بیست و یک سالگی با ثبت نام در یکی از آموزشگاه های خلبانی ، این حرفه را به خوبی آموخت . جسارت و نبوغ او در پرواز شگفتی همگان را بر انگیخته بود . در سال ۱۹۲۲ وی موفق شد در ارتفاع ۱۴ هزار پایی پرواز نماید . این پرواز او رکورد تازه ای برای بانوان به جا گذاشت . و همین امر سبب گردید تا کودک غمگین گذشته برای ثبت موفقیت های جدید تلاش نماید . تا این که در سال ۱۹۲۸ تصمیم می گیرد بر فراز اقیانوس اطلس پرواز نماید . کاری که پیش از او هیچ زنی این مسیر مخاطره آمیز را طی نکرده بود !

برای اولین بار در تاریخ کوششهای بشر برای تسلط بر فضا ،یک زن ،یکه و تنها و با هواپیما از اقیانوس اطلس پرواز کرد .این زن که خلبانی ورزیده و شجاع بود" امیلیا ایرهارت "نام داشت و سفر خود را در این روز از بندر" هاربرگریس "واقع در منطقه" ئنیوفوندلاند "شروع کرد .اولین خلبانی که از اقیانوس اطلس عبور کرد چارلز لبندبرگ نام داشت و آمریکائی بود.   

 

آملیا ایرهارت رکوردهای زیادی را شکست و از مردان بسیاری جلو افتاد ،او با جسارت از عهده این پرواز بر آمده و نام خود را در تاریخ هوانوردی جهان به ثبت رساند . و یک سال بعد از این ماجرا ، این بار موفق شد رکورد سرعت بیش از ۱۸۴ مایل در ساعت را بین بانوان به جا بگذارد .  

امیلیا که تبدیل به زنی قهرمان شده بود . در سال ۱۹۳۱ دل به  یک ناشر سرشناس با نام جرج پاتنم سپرده و با او ازدواج می نماید . بعد از گذشت دو ماه از زندگی مشترکشان او توانست از ساحل شرقی تا غربی آمریکا را با هواپیمای شخصی خویش پرواز نماید . کاری که پیش از او هیچ زنی انجام نداده بود . او همچنین در سال ۱۹۳۲ به تنهایی بر فرار اقیانوس اطلس به پرواز در آمد . و در سال ۱۹۳۴ نخستین فردی بود که از روی اقیانوس خروشان اطلس پرواز کرد . وقتی او  به آمریکا رسید با کمال تعجب مشاهده کرد که جمعیت کثیری در فرودگاه به استقبال او آمده اند . در میان خیل مشتاقان دیدار با بانوی قهرمان ، عکاسان و خبرنگاران متعددی با دوربین هایی از شبکه های خبری تلویزیون انتظار او را می کشیدند . در این روز پیغام تبریک روزولت رئیس جمهور ایالت متحده هم بوسیله  یکی از شبکه های تلویزیونی محلی به خانم امیلیا ارهارت ابلاغ شد .

امیلیا که تبدیل به چهره ای مشهور گردیده بود برای حفظ ارتباط با هموطنان خویش به حرفه روزنامه نگاری روی آورده و با نشریات فراوانی همکاری می نمود . وی حتی در مجالسی که از او دعوت می شد به سخنرانی می پرداخت . حضور در مجامع و محافل گوناگون و فعالیت های ژورنالیستی  سبب گردید تا رابطه اش با همسر و خانواده به سردی گراید . دیگر کار به جایی کشید که خیلی دیر به دیر با آن ها ملاقات می نمود . این نوع برخورد های بانوی قهرمان شایعاتی را بوجود آورد . مردم کوچه و بازار هر روز مطالبی مبنی بر تنش های او و همسرش منتشر می نمودند . این مسایل باعث شد تا امیلیا همانند دوران کودکی به انزوا درونی کشیده شود .   

 

پرواز در طول خط استوا ..

امیلیا ارهارت برای گریز از شایعات متعددی که پیرامون زندگی خصوصی اش منتشر شده بود ، تصمیم می گیرد پروازی در طول خط استوا انجام دهد .  نخستین تلاش او در سال ۱۹۳۷ منجر به ثبت رکورد جدیدی در پرواز بر فراز اقیانوس آرام شد . ولی متآسفانه زمانی که قصد بلند شدن از شهر هونولولو را داشت سقوط می نماید . وی در این سانحه آسیب جدی نمی بیند . ولی او را برای پروازهای خطرناک دیگر مصمم تر می نماید . در همین ایام بود که وی خود را بازنشسته نموده و از تمام فعالیت های اجتمایی اش دست می کشد .  

پرواز به دور دنیا ...

بعد از گذشت دو ماه از این حادثه ، امیلیا بار دیگر تصمیم می گیرد سفر به دور دنیا را انجام دهد . از طرفی وی قادر به تآمین هزینه های کلان این پرواز نبود . زیرا این گونه پرواز ها هزینه زیادی را در بر داشت . اما به هر حال او در تاریخ دوم جولای ۱۹۳۷ به اتفاق کمک خلبان خویش اقدام به سفر به دور دنیا می نماید . ولی هیچ کس از این تاریخ به بعد خبری از آن ها نمی شنود ! و آن ها بر روی اقیانوس ناپدید می گردند . کارشناسان بر این عقیده بودند که آن ها به دلیل کمبود سوخت به دریا سقوط کرده اند . جالب این که نیروی دریایی آمریکا چهار روز بعد از ناپدید شدن آن ها پیام های کمک ( اس . او . اس ) را از امیلیا دریافت می نمایند .  

امیلیا در ژاپن ...!!

اما بر خلاف شایعات فراوان مبنی بر مرگ این بانوی قهرمان ، عده ای بر این عقیده بودند که  دولت ژاپن آن ها را دستگیر  و به سی پون منتقل نموده است . جایی که خیلی ازآمریکایی ها آن دو را در این مکان دیده بودند . همچنین شواهدی وجود داشت که امیلیا در چند تبلیغ بازرگانی در توکیو دیده شده است ! عده دیگری نیز معتقدند وی در پرواز اقیانوس آرام زنده مانده و به  آمریکا برگشته است . و تحت کنترل دولت قرار گرفته است تا باقی عمر خویش را در سکوت و تنهایی گذارند . شاید روزی پرده های حقیقت برون افتاده و راز یکی از مشهور ترین ناپدید شدگان تاریخ بر ملا شود . در حال حاضر سوالات فراوانی در باره زندگی و مرگ او وجود دارد .

شـــاید بتوان امیلیا ایرهارت (Amelia Earhart) را بعنوان یکی از معروفترین خلبانان اینگونه پروازها و نمایشهای هوائی نام برد. علاوه بر این وی اولین خلبان زن بود که رکوردهای بسیاری از قبیل، عبور از اقیانوس اطلس، کانال انگلیس و غیره...، از خود بر جای گذاشت. 
 

 بانوی آسمان ها  :  

1948:امی جانسون با پرواز با سرعت 671 مایل در ساعت (1073کیلومتر در ساعت) و طی 19 روز رکورد جدیدی برای یک دورهء ده ساله برجا گذاشت. دلاوری های این زن جوان دنیا را شگفت زده کرد.   

20 تیرماه  1327

در چنین روزی در سال 1930 میلادی نخستین زن از انگلستان به سوی استرالیا به تنهایی به پرواز در آمد . وی  آمی جانسون نام داشت .  

 امی جانسون سال بعد ، بر فراز سرزمین هایی که اکثر آنها کشف نشده بودند پرواز کرد و به ژاپن رفت.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرید شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 13:55 http://fariddoulatabadi.blogspot.com

سلام دوستان من بعلت یکسری کار اداری مجبورم ایران بمونم (برنامه بعدیم سفر هند)فعلا تا اواخر تیر گفتن که من ظاهرا کاری نمیتونم کنم اگه تو این تاریخ برنامه ای دارید و اگه دوست دارید من هم با شما باشم خوشحال میشم به من هم خبر بدید منتظر خبر شما

مهسا شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 17:49 http://myorangworld.blogfa.com

سلاااااااااااام خوبی من میومدم نظر بدم وا نمیشد .ممنون سر میزنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد